Ankieta dla nauczycieli akademickich (wykładowców) w dziedzinie stosowanej sztucznej inteligencji
Zebrano i przeanalizowano ankiety 80 nauczycieli z 5 krajów, dotyczące nauczania sztucznej inteligencji. Do ciekawszych wyników należy stwierdzenie, że większość nauczycieli jest samoukami w zakresie sztucznej inteligencji, większość z nich nigdy nie brała udziału w komercyjnym projekcie dotyczącym sztucznej inteligencji, ale większość nauczycieli z zadowoleniem przyjęłaby rozszerzony udział ekspertów z branży w nauczaniu uczniów. Z ich rekomendacji można wybrać np. porady:
- Skoncentruj się bardziej na darmowych wersjach.
- Najpierw wybierz odpowiedni język obliczeniowy i biblioteki
- Uwaga na widzenie komputerowe, wytłumaczalną sztuczną inteligencję, interakcję człowiek-sztuczna inteligencja
- Dodaj więcej działań na podstawie przykładów
- Rozwiązywanie prawdziwych przypadków sztucznej inteligencji na zajęciach
- Większość odpowiedzi została przeanalizowana i zwizualizowana w formie wykresów.
Cały artykuł można znaleść tutaj: Research 4 StateOfTheArt_teachers_Dirgova_pl
3 Replies to “Ankieta dla nauczycieli akademickich (wykładowców) w dziedzinie stosowanej sztucznej inteligencji”
Skoro twój blog jest miejscem ciekawostek, ciekawi mnie, czy korzystasz z nietypowych źródeł, takich jak stare księgi czy niszowe czasopisma, aby odkryć mało znane fakty do wykorzystania w treściach?
Znalezienie tego bloga było dla mnie jak odkrycie skarbu – jego wysoka jakość treści, klarowna prezentacja i zaangażowanie w dostarczanie wartości dla czytelników sprawiają, że chcę spędzać tutaj godziny, wchłaniając każde słowo i czerpiąc inspirację do dalszego rozwoju osobistego i zawodowego!
Pouczająca lektura! Doceniam szczegółowość i dokładność. Szkoda tylko, że niektóre fragmenty są zbyt techniczne dla laików. Mimo to, świetne źródło wiedzy!